محفل انس(About Islamic thought)

محفل انس(About Islamic thought)

بیانات حجت الا سلام و المسلمین استاد محمد مهدی شیروی.mohammad mahdi shiravi
محفل انس(About Islamic thought)

محفل انس(About Islamic thought)

بیانات حجت الا سلام و المسلمین استاد محمد مهدی شیروی.mohammad mahdi shiravi

...

1830-رسم وفاداری در مرام انسان های پر جاذبه و علاقمند به خدمت این است که اگر سرشان برود! سر دیگران را به نامحرم نگویند.

1832-آن که حرف را به جا بزند حرف ها را به او میزنند.

1828-اگر ما حسینی نشویم دشمنان ما هم حسین حسین خواهند گفت!!

خیانت -وحشت--دانش-عزت

1936-آنچه دین را دستخوش تحریف قرار میدهد با ساده لوحی خرافه را به دین چسباندن است .تاریخ مصرف دین را تعیین کردن بزرگترین خیانتی است که می توان به دین کرد.

1937-امام را دیدن چندان اسان نیست لکن این سختی به لحاظ مانع داشتن امام است برای حضور آن هم به جهت ملاحظه ی حال ما چون امدن بدون مقدمه ی کافی باعث وحشت ما میشد و ممکن است اورا باور نکنیم پس چرا بیاید؟

1938-دانش سرمایه ای است که انسان را به سرمایه اصلی متصل خواهد کرد.

1945-عزیز ترین عزیزان هم اگر بخواهند در عزت خویش باقی باشند راهی جز اتصال به عزیز مقتدر مطلق ندارند.

کیسه-فهم-توفیق-توجه-نفس-روزگار رهایی-من

1634-هر کس هر چه از انسان گفت از خود گفته و از کیسه اش رفته.

1635-بشر کی خواهد فهمید که فهمش در فهم دیگران نمی گنجد.

1636-توفیق پیدا کردنی نیست آفریدنی است.

1638-تمام توجه آدمی معطوف خدای تبارک و تعالی است اما او به این همه توجه بی توجه است.

1639-روزنه ی عالم وجود به پهنای نفس آدمی است.

1640-روزگار رهایی انسان از زمانی اغاز می شود که با تمام وجود به مبدا تعالی پیوند بخورد.

1642-تا من هست رفع حجاب چه ظلمانی یا نورانی خیالی خام بیش نیست.

دغدغه+دانلود متن به صورت pdf

1038- ما چگونه می توانیم از این همه دغدغه رها شویم در حالی که از ایجاد یک تفاهم ساده با نزدیکان خود عاجز هستیم ،اگر در یک فرایند رو به صعود کسی بخواهد از این امور بسیار ساده بهره بجوید به قدری این کار های به ظاهر ساده قدرت تحول در انسان را دارند که به راحتی می توانند یک انسان ضعیف ،دلمرده ناقص و دارای ده ها کاستی دیگر را به انسانی  

ادامه مطلب ...

شرایط امامت-دوستی با خود-سلوک الی الله

2083-هر وقت انسانی توانست همه ی خلق را به خانه ی دل راه دهد و از همگان پذیرایی

کند و آن ها را به اوج قله ی سعادت ببرد یکی از شرایط امامت را در جان خود خلق کرده

است(حسد ندارد).

2083-صلح و دوستی با خود و خود را با خود آشتی دادن از بهترین و مهمترین عملی است

که همه ی مواهب بعدی مرهون این پدیده ی شگفت انگیز است.

2090-در راس همه ی امور ،سیر و سلوک الی الله قرار دارد و هر کس به تناسب وضع

اخلاقی به سمت اسمی از اسم های الهی در حال شدن است و بالاخره با خدای خود-

ملاقات خواهد کرد

بگذر!

1383-از هر چه در نزد توست اگر گذشتی خدای تعالی از آنچه در خزانه ی غیبش است خواهد

 گذشت و اختیار آن

را به تو خواهد داد حال این تو و این همه سخاوت اگر می توانی از هیچ بگذر!که البته به این

 آسانی نخواهی توانست چون

عالمی را در خود پیچیده ای و باز کردن آن به زمانی به اندازه ی عالم نیاز دارد! اما او به شروع

 این باور هم راضی است،این گوی این میدان..

سوره ی یوسف قسمت2

در اینجا قسمت دوم از اشعار استاد شیروی خدمتان ارائه میگردد.

جهت دانلود روی لینک زیر کلیک کنید . التماس دعا

http://s5.picofile.com/file/8119247526/yousef2.pdf.html

فرود قرآن -قربانی -فرصت

1443-قرآن نازل نشد تا بشر به آن دسترسی پیدا کند بلکه این انسان بود که بالا رفت و آن را از ساق عرش به سینه ی خود فرود آورد .

1435-انسان باید خود را قربانی کند و گرنه عمرش اگر به بلندی اسمان باشد قربانی هایش تمام نمی شود.

1429-گفتگوی با خدای تعالی آنگونه که شایسته است که هم بدون تشریفات باشد و هم عاشقانه و هیچ آداب و سننی هم نداشته باشد و گرنه فقط و فقط فرصت را از دست داده ایم

خلاف گفته -حب نفس-گام اول

1438-هر چه به ما گفتند خلاف بود و تا رفع خلاف ما ،خدای داند چه مصیبت ها خواهیم کشید .

1439-بشر از باب حب نفس خود را برتر می داند

1441-تا انسان گام اول را در روند تکاملی خود بر ندارد همه ی کاینات هم بسیج شوند امکان ندارد بتوانند او را حرکت دهند.

تفسیر منظوم یوسف 1

آنچه روبروی شماست بخش کوچکی از مجموعه ی تفسیر معنوی قرآن کریم است .

این قسمتی از  آیه ی 66 از سوره ی مبارکه ی یوسف (ع) می باشد .

سوره ی مبارکه یوسف تقریبا هشت هزار بیت در قالب مثنوی توسط حجت الاسلام والمسلمین-

محمد مهدی شیروی سروده شده ..تفسیر قسمت اول این آیه در مقابل دیدگان شماست .

جهت دانلود روی لینک زیر  کلیلک کنید.التماس دعا

http://s5.picofile.com/file/8119069618/%DB%8C%D9%88%D8%B3%D9%81_1.pdf.html