محفل انس(About Islamic thought)

محفل انس(About Islamic thought)

بیانات حجت الا سلام و المسلمین استاد محمد مهدی شیروی.mohammad mahdi shiravi
محفل انس(About Islamic thought)

محفل انس(About Islamic thought)

بیانات حجت الا سلام و المسلمین استاد محمد مهدی شیروی.mohammad mahdi shiravi

چراغ قبر

1937-پروردگار من :چراغ قبرم هیچ روغنی برای روشن ماندن ندارد که تو فرموده ایی:کسی که در این دنیا کور باشد  در آن دنیا نیز نابینا خواهد بود   پس وای به حال من که به طور حتم چراغ ندارم  که اگر چراغی هم باشد چشمی برای دیدن ندارم .


1938.خدایا به قدری از تو دورم که آن چه  از حالات اولیا   تو برای من گفته میشود و آن چه از گریه و شوق آن ها نقل شده به نظرم افسانه می آید !! خدایا : آیا ممکن است روزی هم این بنده ی عاصی تو راهی به سوی تو پیدا کند ؟ من که هیچ امیدی به خود ندارم چون از من کاری ساخته نیست .هر روز بیش از روز های قبل در باتلاق غفلت و نادانی فرو میروم به طوری که دست هیچ کس به من نمیرسد ،فرضا از اینکه بتوانند نجاتم دهند .خدایا آیا آن روزی خواهد رسید که من هم طعم خوش امد گویی تو را به پیشگاهت بچشم ؟نه هرگز لیاقت ندارم.

صبر زینب سلام الله علیها

چون خدا شد صبر یعقوب جمیل

راست آمد قوله صبرٌ جمیل

صبر او شمشیر و تیر و نی نداشت

آتش و آهن جفا و کی نداشت

صبر گر با نیش و خنجر شد عجین

کرد باید صابر از عالم وجین

صبر زیبا صبر سرد زینب است

دردها درمان ز درد زینب است

صبر زینب شد خدای صابران

گر مسلمان باشد این یا کافر آن

گفت با خصم نگون بخت از هدا

ما رَأیتُ الّا جَمیلاً از خدا

(کتاب تفسیر معنوی سوره یوسف /صفحه 45)

سکوت/فرمایشات انسان کامل

- سکوت انبیاء و اولیاء به مراتب بسیار بیشتر از فرمایشات ایشان است زیرا آنها به ضرورت تشنگی و نیاز انسان سخن گفته اند.



- فرمایشات انسان کامل به حَسَب تغییر و تحول در انسان باید تفسیر و تبیین گردد.

حق

- زندگی یعنی حق تو در تغییر توست.


- درجازدن انسان حق او را ضایع می کند.